Gestió de la informació T2. Javier Guallar
A13
26 març 2012.
Publicació bloc
data límit 11 abril 2012
Exercici individual
- Cerca a Google
Acadèmic
Cerca informació
sobre un tema concret relacionat amb la temàtica general del teu bloc (pot ser
sobre el mateix tema de l’activitat A13), i fes un informe indicant:
a) Equació de cerca realitzada: Viajes
Baratos
b) Copia els 10 primers resultats de
la cerca (títol i url)
c)Tria un document obtinguts com a
resposta, copiant l’inici (títol i primeres línies de text) i la url. Justifica
la teva elecció.
He escollit
aquesta web ja que et dona un ampli ventall de recursos a l’hora de cercar
viatjes ja sigui en àmbit estatal com internacional al millor preu possible.
d) Valora els
resultats obtinguts i compara Google Acadèmic amb el cercador general de Google
Google acadèmic com
bé diu el nom, és més específic que el google cercador normal ja que va més
enllà d’allò fàcil de cercar busca d’una manera més exigent els continguts de
cerca.
- Creació
d’una alerta amb Google Alertes
Crea una alerta a Google sobre un tema concret relacionat amb la
temàtica general del teu bloc http://www.google.com/alerts?hl=es i fes un informe indicant
a) Configuració de l’alerta,
indicant: consulta, tipus de resultats, freqüència, i quantitat.
Consulta: Viajes Baratos TR:noticies F: una vez al dia Q: solo los mejores
resultados
b)Tria dos dels documents obtinguts
com a resposta i copia l’inici (títol i primeres línies) i la url. Justifica la
teva elecció.
He escollit
aquestes webs ja que son noticies d’actualitat que estàn relacionades amb el
nostre dia a dia i crec que val tenir-les en compte a l’hora de valorarles.
d) Explica tot
el procés (si has modificat l’alerta o no a partir dels primers resultats, quantes
alertes i quants documents has rebut, etc), valora els resultats obtinguts i el
servei d’Alerta de Google a partir d’aquesta experiència
No he
modificat l’alerta ja que creia convenient buscar noticies relacionades amb els
preus del vols i dels viatges. La cerca de les alertes està 100% relacionada
amb la cerca feta i no es un àmbit especialment extens sinó tot el contrari
,directe. La informació també és de qualitat.
Nicholas Vaca, Maritza
No hay comentarios:
Publicar un comentario