Gestió de la
informació T2
A3
13
de febrer 2012.
Data límit
publicació bloc: 20 febrer 2012, 18 hores
1.
Analitza el vídeo Information/R/Evolution.
- Posa un titular a aquest vídeo
Els pasos de la informació
pel temps
- Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …
Google: es un
buscador d'internet que es basa en oferir serveis d'internet i
computació a aquells que accedeixin al seu portal. Va ser creat per
permetre l'accés lliure i universal a tot tipus d'informació.
Blogger: es un servei
online d'administració de weblogs creat per Pyra Labs,seguidament
comprat per Google.
Yahoo: és una empresa
prestadora de molts serveis en Internet,una de las més populars del
món. Originalment un buscador,actualment un portal amb serveis de
tot tipus.
Youtube: és un popular
lloc web per compartir videos. Els seus usuaris poden
pujar,visualitzar i compartir videos amb tot el món,que poden ser
comentats i calificats.
- Fes un comentari o valoració personal
La informació ha
anat passant de persones en persones per diferents mitjans. Primer de
tot la informació era dificil per accedir-hi a ella,ja que no tots
podien tenir els mitjans adequats. La majoria de ciutadans
s'enteraven per mitjans mes rudimentàris,com podia ser una persona
que es posava en la plaça del poble a informar però de les coses
més properes a on ells es situaven. Seguidament va aparèixer la
impremta,la màquina per escriure,com veiem al video. Tot
s'emmagatzemava en arxius locals o biblioteques,on anaves per
informarten d'algun tema en concret. Internet a fet que hi hagi un
excés d'informació,però em d'escollir la més correcta i
interesant per nosaltres. No tenim problema en trobar-ne,ja que tenim
serveis com Google,Youtube,Wikipedia, ara l'única tasca que tenim és
fer una selecció d'aquesta informació.
2.
A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2011”
(Telefónica)
- Tria un apartat de
l’informe i el comentes, donant la teva
opinió.
Exemples d’apartats:
Empieza la era post-PC;
De la posesión al acceso: las
redes habilitan nuevas formas de uso de Internet; Internet
en España: a la cabeza del uso de Internet móvil en Europa;
Las redes sociales se convierten en
la herramienta central de comunicación de los jóvenes;…
Las redes sociales se convierten en la herramienta central de comunicación de los jóvenes y amplían el círculo de relaciones
Actualmente, las redes sociales están modificando la manera de comunicarse entre los jovenes en las diferentes sociedades mundiales.
La red social es la herramienta principal para muchos de ellos, no solo por su bajo coste sino que, también, por su capacidad de abastecer gran cantidad de información para un alto número de personas. También es destacable la rapideza que éstas actúan en la red y la considerable velocidad que la información llega a los diferentes internautas.
El número de persones que utilizan redes sociales es elevado y cada vez irá más en aumento.
Marina Gómez i Carla Morente
No hay comentarios:
Publicar un comentario