1.Posa un exemple en què es puguin veure els tres nivells: dades, informació i coneixement.
Un exemple de dades podría ser la data d’un fet històric com la Revolució Francesa. La informació d’aquesta dada podria ser donada tant per un públic coneixedor del tema (com els historiadors) com per a un públic que no tenen coneixements del fet (alumnes que encara no han estudiat aquest tema) . El coneixement seria el conjunt de les dades i de la informació (es a dir, tot allò que sap una persona determinada en relació a les dades i a la contextualització), un cop es posen en comú el resultat final seria el coneixement.
2. Us proposo una taula
amb usos de la informació com els que acabem d’exposar en
les columnes, i propietats
de la informació. Poseu un exemple de cada i puntueu per a cada cas
la importància que atribuïu a cada propietat de l’1 al 5 (1 és
importància mínima, 5 és importància màxima) segons de quin ús
es tracti. Compareu les vostres puntuacions amb algun col·lega.
Numèrica
|
Textual
|
Icònica
|
Audiovisual
|
Multimèdia
|
|
Oci , diversió
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
Fer una recerca
|
4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
Estudiar un tema
|
4
|
5
|
2
|
3
|
4
|
Prendre una decisió
|
4
|
4
|
2
|
2
|
2
|
Carla Morente, Maritza García
No hay comentarios:
Publicar un comentario